Κυριακή, 27 Μαΐου 2018

ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΕΝΩΣΗ  ΔΗΜΩΝ ΚΑΙ ΚΟΙΝΟΤΗΤΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ      
                                                Υπόψη: Συντακτών Τ.Α.

 Αθήνα 28/02/06
ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ
Σας αποστέλλουμε το απομαγνητοφωνημένο κείμενο της συνέντευξης Τύπου που παραχώρησε σήμερα ο πρόεδρος της ΚΕΔΚΕ Πάρις Κουκουλόπουλος  με θέμα την τροπολογία του υπουργείου Εσωτερικών για το Καποδίστρια.
Επίσης σας επισυνάπτουμε στοιχεία για τον αριθμό των δημοτικών  διαμερισμάτων που έχουν εκφράσει την επιθυμία τους να αποσχιστούν από Καποδιστριακούς δήμους.
ΓΡΑΦΕΙΟ ΤΥΠΟΥ
ΑΠΟΜΑΓΝΗΤΟΦΩΝΗΜΕΝΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗΣ ΤΥΠΟΥ ΤΟΥ ΠΡΟΕΔΡΟΥ ΤΗΣ ΚΕΔΚΕ ΠΑΡΙ ΚΟΥΚΟΥΛΟΠΟΥΛΟΥ ΜΕ ΘΕΜΑ ΤΗΝ ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ  ΓΙΑ ΤΟΝ ΚΑΠΟΔΙΣΤΡΙΑ 
Π. ΚΟΥΚΟΥΛΟΠΟΥΛΟΣ: Καταρχήν θα κάνω μία σύντομη δήλωση, θα παραθέσουμε και μερικά στοιχεία και είμαι στην διάθεσή σας για όσες ερωτήσεις θέλετε, αν και το θέμα νομίζω είναι απλό.
      Πριν μία εβδομάδα καλέσαμε τον κύριο Παυλόπουλο να αποσύρει άμεσα την διάταξη που είχε καταθέσει την Παρασκευή απόγευμα και η οποία αφορούσε την απόσχιση των τεσσάρων Κοινοτήτων.
      Ο κύριος Υπουργός όχι μόνο δεν απέσυρε την διάταξη, αλλά στο διάστημα που μεσολάβησε μέχρι και  σήμερα, καλλιεργεί συστηματικά και νέες προσδοκίες με νεφελώδεις προτάσεις που δεν έχουν καμία υπόσταση.
      Όλα όσα συμβαίνουν τις τελευταίες μέρες και των οποίων είμαστε μάρτυρες, αναδεικνύουν ένα τεράστιο πολιτικό ζήτημα. Η κυβέρνηση είναι όμηρος προεκλογικών της δεσμεύσεων, τις οποίες φαίνεται πως μοίραζε ανά την Ελλάδα αφειδώς, ανεύθυνα και επιπόλαια. Μεταξύ της υλοποίησης καταστροφικών δεσμεύσεων και ενός απλού «συγνώμη, κάναμε λάθος», η κυβέρνηση επέλεξε να συντηρήσει το θέμα καλλιεργώντας ακόμα και τώρα φρούδες ελπίδες που μας οδηγούν πολλά χρόνια πίσω.
      Δεν έχει τέτοιο δικαίωμα. Η χώρα έχει ανάγκη ισχυρής Αυτοδιοίκησης για αποκέντρωση και περιφερειακή ανάπτυξη. Χρειάζεται λιγότερους και ισχυρούς Δήμους, ικανούς να  σταθούν όρθιοι στο σύγχρονο ανταγωνιστικό περιβάλλον. Η κοινωνία μας επιζητεί πρωτοβουλίες που ενώνουν και όχι ανεύθυνες πράξεις που διχάζουν. Η εποχή των «Μαυρογυαλούρων» δεν είναι πρόταση για την Ελλάδα του 21ου αιώνα.
      Για όλους αυτούς τους λόγους, καλούμε την ύστατη ώρα τον κύριο Παυλόπουλο να αποσύρει άμεσα την έωλη διάταξη, να ανοίξει άμεσα τον διάλογο, που οδηγεί σε λιγότερους και ισχυρότερους Δήμους με εθελούσιες συνενώσεις και συγκεκριμένα κίνητρα.Τέλος, τον καλούμε να υιοθετήσει τις προτάσεις του  Ινστιτούτου της Αυτοδιοίκησης, του Ινστιτούτου της ΚΕΔΚΕ, για την Συνταγματική αναθεώρηση. Προτάσεις, οι οποίες φέρουν την υπογραφή έγκριτων συνταγματολόγων και με τις οποίες ανοίγει ο δρόμος για σοβαρές μεταρρυθμίσεις, ανοίγουν νέοι δρόμοι για τον τόπο μας, για την Ελλάδα.
      Πλην αυτής της  δήλωσης, σας έχει μοιραστεί και η λίστα όπως την έχουμε καταγράψει τόσο από έγγραφα, φαξ και άλλα που καταφτάνουν στην Ένωσή μας, όσο και απο το ρεπορτάζ του Τύπου πανελλαδικά. Έχουμε καταγράψει μέχρι τώρα 51 περιπτώσεις που έχουν εκδηλώσει με έντονο ενδιαφέρον την επιθυμία τους να συμπεριληφθούν στην επίμαχη διάταξη. Το ρεπορτάζ μιλάει για πολύ περισσότερους. Φαίνεται θα μακραίνει ο κατάλογος και μάλιστα είναι εκπληκτικό ότι μεταξύ της Παρασκευής και της Δευτέρας ο κατάλογος σχεδόν διπλασιάστηκε.
      Πρόκειται για ένα φαινόμενο το οποίο είχαμε προβλέψει στην πρώτη μας ανακοίνωση, όπου αναφερόμασταν για «ασκό του Αιόλου», αλλά ήθελα να μείνω ιδιαίτερα σε αυτό που είπα και στην δήλωσή μου.
Αυτό που είναι το μείζον πολιτικό θέμα είναι πως σε όλες ανεξαίρετα τις περιπτώσεις που διατυπώνονται έντονα αιτήματα, οι Επιτροπές, οι Συνελεύσεις, οι κάτοικοι, οι επικεφαλής αυτών των κινητοποιήσεων επικαλούνται ότι στελέχη - από τοπικούς Βουλευτές μέχρι και τον ίδιο τον Πρωθυπουργό -  έχουν δεσμευτεί στο παρελθόν για την συγκεκριμένη εξέλιξη, που αφορά την απόσχιση της Κοινότητάς τους. Αυτό βέβαια, καθιστά μονόδρομο και την απόσυρση της διάταξης, γιατί ακόμα και αν κανείς μπορούσε να συζητήσει σοβαρά κάποια περίπτωση σαν το Βραχάσι ας πούμε, είναι προφανές ότι η συγκεκριμένη κυβέρνηση με τις δεσμεύσεις που είχε αναλάβει σε όλη την Ελλάδα, δεν είναι δυνατόν να διαχειριστεί ένα τέτοιο ζήτημα. Για αυτό ακριβώς και επιμένουμε στην συγκεκριμένη πρόταση που έχουμε κάνει.
      Το δεύτερο που θέλω να τονίσω, είναι πως απ’ ότι το ίδιο το ρεπορτάζ, αλλά και αιρετοί μας ενημερώνουν απευθείας, στις συναντήσεις που έχουν με το Υπουργείο Εσωτερικών τους δίνονται δύο απαντήσεις.
Η μία είναι ότι δεν πρόκειται να συμπεριληφθεί άμεσα κάποιος άλλος τώρα στην διάταξη.
Η δεύτερη απάντηση είναι πως αναζητούν κάποια διαδικασία για να υπάρξει έκφραση στο αίτημά τους, μέσα από συμφωνίες τοπικών Βουλευτών και της ΚΕΔΚΕ, γεγονός βέβαια που ανοίγει έναν νέο κύκλο προσδοκιών και φρούδων ελπίδων, όπως είπα.Ακριβώς αυτό είναι που μας οδηγεί πολλά χρόνια πίσω.
      Θεωρώ ότι είναι τεράστια πολιτικά ολισθήματα αυτά για την κυβέρνηση συνολικά και για το Υπουργείο Εσωτερικών και τον επικεφαλής, τον καθηγητή κύριο Παυλόπουλο. Και νομίζω ότι για την αξιοπρέπεια και της κυβέρνησης και του πολιτικού συστήματος και της Αυτοδιοίκησης, θα πρέπει να αποσυρθεί άμεσα η διάταξη.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: (εκτός μικροφώνου)
Π. ΚΟΥΚΟΥΛΟΠΟΥΛΟΣ: Την έχετε διαβάσει την θέση μου στο Συνέδριο της Κρήτης το 2004 ή διαβάσατε την ανακοίνωση του Υπουργείου χθες; Δεν είναι προφανώς αυτή που ισχυρίζεται το Υπουργείο Εσωτερικών η τοποθέτησή μου.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: (εκτός μικροφώνου)
Π. ΚΟΥΚΟΥΛΟΠΟΥΛΟΣ: Βεβαίως, μπορούμε να σας την δώσουμε. Εγώ πάντως επειδή την θυμάμαι πάρα πολύ καλά, είχα πει τα εξής: Πρώτον - είναι μία παράγραφος ενιαία που ξεκινάει με το 42% - δεν θα σας κουράσω με αυτό και συνεχίζει με τις αποσχιστικές τάσεις και αντιπροτείνουμε τις εθελούσιες συνενώσεις. Είχαμε εκεί τους Βραχασιώτες, και λέω, αναρωτιέται κανείς με το Βραχάσι τι γίνεται; Εμείς είμαστε αντίθετοι να υπάρξουν διαδικασίες που με δημοψηφίσματα και τέτοιου τύπου διαδικασίες θα οδηγήσουν σε πλήρη διάλυση του Καποδίστρια. Έχετε κοινοβουλευτική πλειοψηφία, ξέρετε τι δεσμεύσεις αναλάβατε, φωνάξτε και την ΚΕΔΚΕ στο τραπέζι του διαλόγου να αξιολογήσουμε πραγματικά περιστατικά και να δούμε τι θα κάνουμε. Εμείς πάντως προκαταβολικά σας λέμε ότι και στα δύο θέματα και στο εκλογικό του 42% και στο θέμα των αποσχίσεων, είμαστε καθαρά αρνητικοί.
      Έτσι έκλεινε το κομμάτι εκείνο της ομιλίας μου. Ο Υπουργός Εσωτερικών από το βήμα είπε ότι για το μεν 42%, ότι είναι προγραμματική δέσμευση, για το δε ζήτημα του Βραχασίου είπε ότι δεν πρόκειται να λυθεί μέσω του Κώδικα. Συμφωνεί με την πρόταση που του κάνουμε να γίνει με ευθεία νομοθετική ρύθμιση, για την οποία δεν πρέπει να ανησυχούμε, γιατί εγκαίρως θα κληθούμε να δούμε μαζί τα πραγματικά περιστατικά και τις αιτιολογίες, πριν κατατεθεί αυτοτελής διάταξη που θα αφορά μία, δύο, πέντε περιπτώσεις σε όλη την Ελλάδα που υπάρχουν μείζονα προβλήματα λειτουργίας.
      Τελικά η εξέλιξη είναι ότι κατατέθηκε μία διάταξη χωρίς καμία ενημέρωσή μας. Εμείς την είδαμε το πρωί της Δευτέρας και δεν γνωρίζαμε πραγματικά τίποτα. Εμένα με ρωτούσαν δημοσιογράφοι απόγευμα Κυριακής και δεν γνώριζα τίποτα.
      Δεύτερον, στο εύλογο ερώτημα που έθεσα στον Υπουργό, πώς ακριβώς αιτιολογείται αυτή η διάταξη, μου μίλησε για δεσμεύσεις σε επίπεδο Πρωθυπουργού. Και έχουμε τον Μαρμαρά από την άλλη, ο οποίος έχει τον Πρωθυπουργό on camera να δεσμεύεται για την αυτονόμηση του Μαρμαρά. Οι ίδιοι δηλαδή οι ενδιαφερόμενοι αμφισβητούν την αιτιολογική βάση της διάταξης.
      Εγώ δεν μπορώ να αναλάβω την ευθύνη για μία διάταξη για την οποία υπήρξε υπόσχεση για συνεργασία και στην οποία δεν συνεργαστήκαμε.
      Με αυτά που ξέρω μόνο για το Βραχάσι αφού με ρωτάτε...
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: (εκτός μικροφώνου)
Π. ΚΟΥΚΟΥΛΟΠΟΥΛΟΣ: Αφού το ρωτάτε, για να έχετε πλήρη ενημέρωση, ακούστε. Υπήρχε ένα σοβαρό ενδεχόμενο, αυτό μπορείτε να το δείτε από πολλές ανακοινώσεις πολλών από τους ενδιαφερόμενους, μπορείτε να το δείτε σε ανακοινώσεις Κοινοτήτων της Χαλκιδικής, της Αιτωλοακαρνανίας, υπάρχουν αυτές τις μέρες. Αν μπείτε στον κόπο να διαβάσετε τις ανακοινώσεις, ακόμα και σε κείμενα της ΝΟΔΕ για την Νέα Σάντα Κιλκίς για παράδειγμα, να δείτε την ΝΟΔΕ ΝΕΑΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ Νομού Κιλκίς τι λέει για την Σάντα. Μιλάνε όλοι για δέσμευση της κυβέρνησης ότι θα δώσει διέξοδο με τοπικά δημοψηφίσματα.
      Για περιπτώσεις, που δεν γνωρίζουμε τον αριθμό και το μέγεθος, πρόθεση της κυβέρνησης είναι να τις αντιμετωπίσει μέσω του Κώδικα με διατάξεις που θα λένε ότι για να αποσχιστεί το Βραχάσι και δεν ξέρω ποιος, θα γίνεται τούτο και τούτο. Θα υπάρξει πάγια διαδικασία ή αυτοτελής νομοθετική ρύθμιση με μία, δύο, τρεις περιπτώσεις;
      Του είπα, αν θέλετε να επιβάλλετε διάταξη μέσω του Κώδικα, θα αποχωρήσουμε από την Επιτροπή Διαλόγου. Διαφωνούμε κάθετα. Εάν έχετε νομοθετική ρύθμιση, καλέστε και την ΚΕΔΚΕ να δούμε τα πραγματικά περιστατικά, που διαχωρίζεται δηλαδή ο Μαρμαράς, που το Βραχάσι για παράδειγμα και επιφυλασσόμαστε να πάρουμε θέση. Αυτό ακριβώς είπα. Δεν είπα ούτε ναι, ούτε όχι. Να δούμε τα πραγματικά περιστατικά, τα οποία φυσικά και δεν γνωρίζουμε στην ολότητά τους, για να πάρουμε θέση. Τα πραγματικά περιστατικά όμως, όπως αποδεικνύεται από τον διάλογο στην συνέχεια, διαψεύδουν τον κύριο Υπουργό. Ο Μαρμαράς έχει δέσμευση του Πρωθυπουργού on camera ότι θα τον αυτονομήσει.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Κύριε Κουκουλόπουλε, επί της διαδικασίας είναι τελικά το πρόβλημα;
Π. ΚΟΥΚΟΥΛΟΠΟΥΛΟΣ: Όχι, επί της ουσίας. Και η ουσία ποια είναι; Ότι σήμερα έχουν εμφανιστεί μέχρι την στιγμή που μιλάμε 51 τοπικές κοινωνίες, τέως Κοινότητες, οι οποίες διατυπώνουν με ονοματεπώνυμο ότι είχε δεσμευτεί η κυβέρνηση προεκλογικά μαζί τους. Αυτό είναι το ζήτημα. Που σημαίνει ότι η κυβέρνηση και η Αυτοδιοίκηση, αν με ρωτάτε ως Πρόεδρο της ΚΕΔΚΕ, δεν είναι αντιμέτωπη με μία περίπτωση στην οποία ενδεχομένως να συναινούσε. Εγώ δεν φοβάμαι να σας το πω. Η Κυβέρνηση είναι αντιμέτωπη με 51 ή 151 περιπτώσεις, γεγονός που δείχνει ανευθυνότητα, επιπολαιότητα και καταστροφικούς χειρισμούς και φτηνούς προεκλογικούς χειρισμούς. Καθαρά είναι τα πράγματα.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Να κάνω μία ερώτηση κύριε Κουκουλόπουλε; Από την λίστα που μας δώσατε, αν εσείς καθόσασταν σε ένα τραπέζι με το Υπουργείο Εσωτερικών και λέγατε ότι αυτές οι 49 πληρούν τις προϋποθέσεις, θα συμφωνούσατε, ...
Π. ΚΟΥΚΟΥΛΟΠΟΥΛΟΣ: Είναι αδύνατο να συμφωνούσαμε σε τέτοιο αριθμό.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Σε τριάντα, σε πενήντα, δεν θα έβγαιναν μετά άλλες 100-150 Κοινότητες οι οποίες θα ήθελαν για κάποιους λόγους να αυτονομηθούν;
Π. ΚΟΥΚΟΥΛΟΠΟΥΛΟΣ: Το ερώτημά σας είναι υποθετικό. Δεν μας κάλεσε κανείς στο τραπέζι για να τοποθετηθούμε.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: (εκτός μικροφώνου)
Π. ΚΟΥΚΟΥΛΟΠΟΥΛΟΣ: Ο κύριος Υπουργός ξέρετε τι είπε στην Επιτροπή της Βουλής, απαντώντας στους Βουλευτές που κατέθεταν βροχηδόν, με πρώτο και καλύτερο τον Αντιπρόεδρο της Βουλής, τον κύριο Σούρλα, που κατέθεσε έξι παρακαλώ αιτήματα απόσχισης Κοινοτήτων στον Νομό Μαγνησίας και ο έτερος Βουλευτής Νομού Μαγνησίας, ο κύριος Νάκος, μίλησε για Μαυρογυαλούρους, δεν ξέρω αν αυτά τα δύο συναντιούνται πουθενά, ας τα αφήσω λοιπόν απέξω.
Ο κύριος Παυλόπουλος λοιπόν, προχθές στην Επιτροπή της Βουλής απαντώντας στους Βουλευτές, μεταξύ αυτών και ένας Βουλευτής του ΠΑΣΟΚ, ο κύριος  Παπαγεωργίου που κατέθεσε μία τροπολογία για κάποιες ή κάποια Κοινότητα του Νομού Ευβοίας, απάντησε ότι στις τρεις περιπτώσεις, δεν δέχομαι προσθαφαίρεση στην τροπολογία όπως την έχω καταθέσει, αλλά μπορούμε με συναίνεση του συνόλου των τοπικών Βουλευτών και σύμφωνη γνώμη της ΚΕΔΚΕ να δούμε και άλλες περιπτώσεις.
      Εγώ ανοίγω περαιτέρω θέμα ή ο κύριος Παυλόπουλος και ποιος κάνει έναν τέτοιον χειρισμό, για να συνεννοηθούμε. Και για να πάρουμε θέση σε αυτό που ρωτάτε, καλά θα κάνει ο κύριος Παυλόπουλος να ρωτήσει και τον κύριο Μεϊμαράκη, να ρωτήσει και τα τοπικά του ψηφοδέλτια και να μας πουν σε πόσες εκατοντάδες περιπτώσεις έχουν δεσμευτεί προεκλογικά, για να του πούμε και εμείς ότι αν έτσι εννοεί την επανίδρυση του κράτους, ευχαριστούμε αλλά δεν παίρνουμε. Είναι πολύ καθαρό αυτό που σας λέω νομίζω. Είναι πάρα πολύ καθαρό.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Αυτό που πρέπει να απαντήσει η ΚΕΔΚΕ, είναι τελικά θα δεχτεί τον σχεδιασμό και την φιλοσοφία του Καποδίστρια ή θα τον αμφισβητήσετε αφήνοντας και εσείς ένα παράθυρο που λέει ότι θα αξιολογήσουμε τα πραγματικά περιστατικά;
Π. ΚΟΥΚΟΥΛΟΠΟΥΛΟΣ: Μα μιλάτε για μία διάταξη, η οποία θα ψηφιστεί σε λίγες ώρες; Κλήθηκε σε κανένα τραπέζι η ΚΕΔΚΕ που θα αξιολογήσει τα πραγματικά περιστατικά για να πάρει θέση; Δεν της δόθηκε η δυνατότητα να αξιολογήσει κανένα περιστατικό. Η αξιολόγηση πραγματικών περιστατικών δεν σημαίνει ότι θα λέγαμε κάπου ναι, ούτε αποκλείει φυσικά ότι θα λέγαμε κάπου ναι.
      Εσείς την αξιολόγηση των πραγματικών περιστατικών την οδηγείτε και την εκμαιεύετε σε μία κατεύθυνση που θα λέγαμε ναι σε μία, δύο ή πενήντα δύο περιπτώσεις. Από πού τεκμαίρεται αυτό; Πείτε μου.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: (εκτός μικροφώνου)
Π. ΚΟΥΚΟΥΛΟΠΟΥΛΟΣ: Πριν ενάμιση χρόνο ζητήσαμε από τον Υπουργό, πρώτον, να κλείσει τον δρόμο από τον Κώδικα. Δεύτερον, εάν υπάρχουν δεσμεύσεις, να μας καλέσει για να αξιολογήσουμε μαζί πραγματικά περιστατικά και τότε να πάρουμε θέση. Δεν πήραμε εμείς καμία θέση στο Συνέδριό μας, ούτε ναι ούτε όχι είπαμε για το Βραχάσι συγκεκριμένα. Ο Υπουργός δεσμεύτηκε να μας καλέσει και τελικά αξιολογώντας ο ίδιος τα πραγματικά περιστατικά, κατέθεσε μία διάταξη. Βγαίνει η Μίλατος με το Τοπικό της Συμβούλιο και το διαψεύδει και μιλάει για προσάρτιση, την οποία δεν αποδέχεται μεγάλο μέρος της κοινωνίας της Μιλάτου. Βγαίνει ο Μαρμαράς και αναιρεί το επιχείρημα της δέσμευσης του Πρωθυπουργού, δίνοντας το βίντεο που παίζει επί πέντε μέρες στην κεντρική πλατεία του Μαρμαρά να δείχνει τον κύριο Καραμανλή, δύο φορές on camera, να δεσμεύεται για την απόσχιση του Μαρμαρά; Ο κύριος Παυλόπουλος είπε είναι μόνο οι δεσμεύσεις του Πρωθυπουργού, όλες οι άλλες δεν είναι δεσμεύσεις και μπορούμε να τις δούμε με μία άλλη διαδικασία.
      Πότε συζητήθηκε και πότε συμφωνήθηκαν τέτοια πράγματα; Ή πότε υπαινίχθηκε τέτοιο πράγμα η ΚΕΔΚΕ ή ο Πρόεδρός της, εγώ δηλαδή τα τελευταία χρόνια για τον Καποδίστρια; Πότε;
      Αντίθετα, μας ακούτε συστηματικά να μιλάμε για λιγότερους και ισχυρούς Δήμους και η τελευταία μάχη που δώσαμε για τον Κώδικα στην συνάντηση με τον κύριο Υπουργό, ήταν όταν επιμέναμε, εκτός από τους Κεντρικούς Αυτοτελείς Πόρους, να προστεθούν τα ευρωπαϊκά προγράμματα και ο κρατικός προϋπολογισμός για να χρηματοδοτεί το ειδικό πρόγραμμα εθελοντικών συνενώσεων.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Με τι λίστα που δίνεται ανοίγεται την όρεξη…
Π. ΚΟΥΚΟΥΛΟΠΟΥΛΟΣ: Εμείς ανοίγουμε την όρεξη; Η λίστα που σας δώσαμε είναι οι Κοινότητες που έχουν διατυπώσει προς το Υπουργείο και την Ένωσή μας τέτοια αιτήματα. Μα η απάντησή μας είναι η δήλωση που σας έκανα. Δεν έγινε κατανοητή; Δεν την διάβασα καλά;
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Νομίζω ότι η διαφωνία μας, μάλλον από την πλευρά μου δεν είναι διαφωνία, είναι ότι εγώ έχω αντιληφθεί τελείως διαφορετικά αυτά που μου είπατε, γιατί κάθε αλήθεια έχει πολλές πλευρές στην χώρα μας.
      Εσείς αντί να πείτε ότι έχουν ή δεν έχουν πραγματικά αυτές οι τρεις Κοινότητες το δικαίωμα να αποσχιστούν ή όχι, ή δεν το θέλουμε καθόλου, δίνετε μία λίστα με άλλους πενήντα. Βλέποντας αυτοί στις ειδήσεις σήμερα το βράδυ ή στις εφημερίδες αύριο, θα βγουν Κοινοτάρχες από άλλους εκατόν πενήντα. Με καταλάβατε; Από υπαιτιότητα του Υπουργείου Εσωτερικών. Δεν λέω ότι είναι δική σας. Όμως αντί να το μαζέψετε εσείς και να πείτε ότι θέλουμε ισχυρή Τοπική Αυτοδιοίκηση με λιγότερους Δήμους, εδώ πάμε να κάνουμε ένα άλλο πράγμα τώρα. Μάλλον βάζετε και εσείς...
Π. ΚΟΥΚΟΥΛΟΠΟΥΛΟΣ: Λυπάμαι αν δεν τα γράψαμε καλά. Από την πρώτη ανακοίνωσή μας και την δεύτερη χθες και σήμερα η δήλωσή μου, λέει: Σημείο πρώτον, να αποσυρθεί άμεσα η διάταξη. Σημείο δεύτερο, να προχωρήσουμε άμεσα στον διάλογο για λιγότερους και ισχυρούς Δήμους. Τώρα αν αυτά τα πράγματα υποκρύπτουν έμμεση στήριξη της διάταξης, δηλαδή σαν να μου λέτε αν είχε είκοσι τρεις αντί για τρεις θα συμφωνούσε η ΚΕΔΚΕ, νομίζω ότι...
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Θα ήθελα να ξέρω αν πραγματικά η ΚΕΔΚΕ και κυρίως εσείς,  ο Πρόεδρός της, συμφωνείτε με την αυτονόμηση του Βραχασίου, της Τσαριτσάνης και των Ζωνιανών.
Π. ΚΟΥΚΟΥΛΟΠΟΥΛΟΣ: Η Ένωσή μας δεν είχε ποτέ θέση και δεν μπορώ, επειδή είναι ζητήματα τα οποία τα συζήτησε επανειλημμένα και στο Διοικητικό Συμβούλιο και στα συνέδριά της και επειδή τυγχάνει να είμαι ο πρώτος και μοναδικός μέχρι σήμερα Πρόεδρος της Ένωσης από τον Καποδίστρια και μετά, δεν έχω κανένα δικαίωμα να μιλάω εκ μέρους της Ένωσης για ένα θέμα στο οποίο έχει τοποθετηθεί αρκετές φορές αρνητικά και ποτέ θετικά.
      Μπορώ όμως να σας πω προσωπικά ότι έχω προτείνει και στην προηγούμενη πολιτική ηγεσία της κυβέρνησης και στην σημερινή, στον κύριο Παυλόπουλο, πρότεινα στις περιπτώσεις Τσαριτσάνης και Βραχασίου - δεν γνωρίζω ειλικρινά στα Ζονιανά και για αυτό μιλάω για πραγματικά περιστατικά - εκεί που ήξερα ότι δεν ψήφιζαν οι άνθρωποι από το ’97 και μετά, έχουν καταθέσει τα εκλογικά τους βιβλιάρια και επειδή αυτό είναι ένα ζήτημα το οποίο δεν μπορεί κανείς να προσπερνά αδιάφορος, εγώ προσφέρθηκα και στην κυρία Παπανδρέου και στον κύριο Σκανδαλίδη και στον κύριο Παυλόπουλο και μπορείτε και τους τρεις να τους ρωτήσετε, ως Πρόεδρος της ΚΕΔΚΕ που δεν έχω κανένα άμεσο ή έμμεσο συμφέρον, τους πρότεινα λοιπόν αν θέλουν να κάνουμε και λαϊκή συνέλευση και διαδικασία διαβούλευσης και να πάμε και μία και δύο μέρες να μείνουμε σε αυτές τις κοινωνίες και να μιλήσουμε και εμείς αυτοτελώς έξω από τα κόμματα και τις κυβερνήσεις, για να εξηγήσουμε στους ανθρώπους τι ακριβώς συμβαίνει έξω από πολιτικές διαδικασίες, γιατί η ΚΕΔΚΕ δεν είναι ούτε ο νομοθέτης του Καποδίστρια, ούτε η κυβέρνηση ή το κόμμα τάδε που δεσμεύεται. Είναι η συλλογική έκφραση όλων των ΟΤΑ.
      Προσφέρθηκα λοιπόν στην κατεύθυνση αυτή να αμβλύνουμε αυτές τις διαφορές και να γίνει αποδεκτός ο Καποδίστριας και στην συνέχεια εγώ θα είχα το θάρρος να εισηγηθώ, αν έβλεπα ότι είναι μπετόν αρμέ και δεν σπάει αυτό το πράγμα, να προχωρήσει ενδεχομένως, θα είχα το θάρρος να εισηγηθώ στην Ένωσή μας να ζητήσουμε σε μία-δύο περιπτώσεις ενδεχομένως να γίνει απόσχιση. Ακριβώς αυτό εννοούσα και όταν έλεγα από το βήμα του Συνεδρίου μας να δούμε πραγματικά περιστατικά και να τα παλέψουμε.
      Όμως πρέπει να σας πω ότι στην Τσαριτσάνη, είχαν δεσμευτεί δυστυχώς όλα τα κόμματα και την ξέρω καλά την Τσαριτσάνη, γιατί είναι κοντοχωριανοί μου ας μου επιτραπεί να πω. Είχαν δεσμευτεί όλα τα κόμματα για την Τσαριτσάνη και έτσι βέβαια ο όποιος ρόλος της ΚΕΔΚΕ ακυρωνόταν.
      Το πρόβλημα όμως στο οποίο επιμένω κυρίες και κύριοι, ότι κανένας μας δεν φανταζόταν ότι υπήρξαν τέτοιου τύπου υψηλότατες δεσμεύσεις σε τόσες περιπτώσεις. Εδώ υπάρχουν ανακοινώσεις Κοινοτήτων, τέως Κοινοτήτων, που μιλάνε για λαϊκή συνέλευση, στην οποία παρέστη ο σημερινός Υπουργός Εσωτερικών το 2001, πάρτε το ρεπορτάζ, δικά σας είναι, εκτός και αν είναι αναληθεί αυτά που μας στέλνουν με φαξ και αποδελτίωση, στην οποία ο σημερινός Υπουργός Εσωτερικών στην Κοινότητα, το  Παλαιοχώρι, στην Αρναία αν θυμάμαι καλά το λέει αυτό, όπου τους έπεισε και σε κομματική διαδικασία και σε λαϊκή συνέλευση, τους έπεισε, λέει, ο κύριος Παυλόπουλος να συμμετέχουν στις Δημοτικές Εκλογές γιατί μετά τις Βουλευτικές θα τους δώσει την δυνατότητα απόσχισης από τον Δήμο Αρναίας. Οι κάτοικοι του Παλαιοχωρίου Δήμου Αρναίας τα λένε αυτά, δεν τα λέει ο Πρόεδρος της ΚΕΔΚΕ αυτά.
Αυτό το παγόβουνο που αρχίζει και αναδεικνύεται ειδικά το τελευταίο διήμερο με ανακοινώσεις, είχα υπόψη μου εγώ στις πρώτες συνεντεύξεις που έδινα. Και εντόπιζα την προσοχή των συναδέλφων σας στην περίπτωση της Μιλάτου που είναι διχασμένη κυριολεκτικά αυτήν την στιγμή, όπου το μισό χωριό θέλει να πάει με το Βραχάσι και το άλλο μισό αντιδρά έντονα, δεν θέλει να πάει με το Βραχάσι και στην περίπτωση του Μαρμαρά που υπήρχε άμεση δέσμευση του Πρωθυπουργού. Ξαφνικά βγαίνει τώρα η Νέα Σάντα Κιλκίς με ανακοίνωση και της λαϊκής συνέλευσης και της ΝΟΔΕ ΝΕΑΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ Νομού Κιλκίς, κείμενα που τα έχει όλος ο Τύπος στην Θεσσαλονίκη σήμερα το πρωί, βγαίνει το Παλαιοχώρι Χαλκιδικής όπου οι κάτοικοι λένε ότι υπήρξε δέσμευση του Υπουργού, βγαίνει η Φαλάνη που μας λέει ότι όλοι οι υποψήφιοι της ΝΕΑΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ υπέγραφαν πριν πάνε να μιλήσουν προεκλογικά ότι θα πέσουν μέχρις εσχάτων αν δεν αυτονομηθεί η Φαλάνη και πάει λέγοντας. Εδώ μιλάμε για άλλες δεσμεύσεις που δεν γνώριζε κανένας. Εμείς ανοίγουμε ορέξεις όταν κάποιοι φρόντιζαν συστηματικά επί χρόνια να καλλιεργούν προσδοκίες εντελώς ανεδαφικές;
      Υπάρχει άλλη ερώτηση;
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Γνωρίζετε αν υπάρχει απειλή αποχής από τις επόμενες Δημοτικές Εκλογές. Αν προκύπτει αυτό από την εικόνα που έχετε από όλη την Ελλάδα.
Π. ΚΟΥΚΟΥΛΟΠΟΥΛΟΣ: Δεν μπορώ να προβλέψω κάτι τέτοιο, όπως δεν μπορώ και να το αποκλείσω δεδομένου ότι μίλησα με πάρα πολλούς αιρετούς, οι οποίοι ήταν από τους ηγέτες του αντικαποδιστριακού κινήματος, που είναι απογοητευμένοι γιατί θεωρούν από την δική τους πλευρά- είναι η δική τους άποψη- ότι η Κυβέρνηση με την συγκεκριμένη διάταξη επιβραβεύει τις ακραίες αντιδράσεις και τις παρανομίες και τις παρατυπίες και όχι εκείνους που απέσυραν και τις προσφυγές τους στο Συμβούλιο της Επικρατείας μετά τις διαβεβαιώσεις ότι θα λυθεί πολιτικά το θέμα. Είναι ένας ισχυρισμός που διατυπώνεται σε πάρα πολλές ανακοινώσεις και εμένα μου τον έχουν πει δεκάδες αιρετοί αυτές τις μέρες με ονοματεπώνυμο, από όλους τους πολιτικούς χώρους. Θεωρούν δηλαδή, καταλογίζουν και στον Υπουργό Εσωτερικών ότι τους οδήγησε σε σταμάτημα των προσφυγών κατά του Καποδίστρια στο Συμβούλιο Επικρατείας, ως στέλεχος τότε της ΝΕΑΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ, διαβεβαιώνοντάς τους μαζί με άλλα στελέχη ότι η ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ όταν θα γίνει κυβέρνηση θα λύσει πολιτικά το θέμα.
      Αυτά δεν μπορώ να τα υιοθετήσω. Βέβαια, έχουν γραφτεί κιόλας σε πάρα πολλές ανακοινώσεις τέτοιοι ισχυρισμοί. Δεκάδες πάντως αιρετοί μου έχουν πει και εμένα και μπορώ να πω και τα ονόματα. Δεν είναι βέβαια αυτό το ζητούμενο.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: (εκτός μικροφώνου)
Π. ΚΟΥΚΟΥΛΟΠΟΥΛΟΣ: Πάντως έξω από τα υπόλοιπα και επί της ουσίας, εγώ θέλω να σας πω για δύο περιπτώσεις. Η μία περίπτωση, για να αξιολογήσουμε και κάποια πράγματα, η μία περίπτωση είναι η Τσαριτσάνη, στην οποία δυστυχώς όπως σας είπα δεσμεύτηκαν όλα τα κόμματα. Το τελευταίο σπίτι της Τσαριτσάνης από το πρώτο σπίτι της Ελασσόνας ή το ανάποδο, απέχουν κάπου 270 μέτρα. Μία απλή ρυμοτόμηση, πολεοδόμηση είκοσι στρεμμάτων μεταξύ των δύο οικισμών, τα συνενώνει και πρακτικά. Επειδή ήξερα τις αντιδράσεις της Τσαριτσάνης, επειδή περνούσα χρόνια ολόκληρα οδικώς όταν πήγαινα προς Λάρισα ή και ως Αθήνα από τον τόπο μου και έβλεπα τις αντιδράσεις με τα πανώ, σταματούσα κιόλας και ρωτούσα και δεν μπορούσα να καταλάβω γιατί δεν γινόταν μία πολιτική καθαρά διαδικασία από όλα τα κόμματα, αντίστροφη εντελώς. Να σας πω και το σοβαρότερο, το ξέρει εδώ ο Γενικός μας Διευθυντής και το ξέρω και εγώ βέβαια, είχε κάνει και Περιφερειάρχης παλαιότερα στην Λάρισα, το επιβεβαίωσα και τώρα με τον κύριο Κούπα, τον νυν Περιφερειάρχη, που είναι και πατριώτης μου, επτακόσιοι κάτοικοι της Τσαριτσάνης εργάζονται καθημερινά στην Ελασσόνα. Αν είναι δυνατόν ως συντεταγμένη Πολιτεία να μην έχουμε το σθένος και τον τρόπο να πάμε και να πείσουμε για το αυτονόητο κάποιους ανθρώπους.
      Η δεύτερη περίπτωση - που έχει προκύψει και την οποία κατέβασε την προηγούμενη εβδομάδα δυστυχώς ο Νομάρχης Αιτωλοακαρνανίας, ο κύριος Σταμάτης και για την οποία υπάρχει ανακοίνωση που καταλογίζει ξεσήκωμα στον κύριο Μεϊμαράκη, γεγονός για το οποίο είχα ενημερώσει τον κύριο Παυλόπουλο πριν από έξι μήνες - είναι ο Άγιος Κωνσταντίνος στο Αγρίνιο. Για όσους δεν γνωρίζουν, ο Άγιος Κωνσταντίνος είναι «Ναγκόρνο Καραμπάχ». Περιβάλλεται πανταχόθεν από τον Δήμο Αγρινίου. Είναι δύο πολεοδομικά τετράγωνα που περιβάλλονται εξ ολοκλήρου από τον Δήμο Αγρινίου. Είναι ένα «Ναγκόρνο Καραμπάχ». Είναι πολεοδομημένη εδώ και δεκαετίες όλη η περιοχή. Μα είναι δυνατόν ο σημερινός Υπουργός Άμυνας και ο νυν Νομάρχης Αιτωλοακαρνανίας, να κατεβαίνει και να έχει κλείσει με τον κύριο Μαγγίνα και να κατεβάζει, δεν λέω για τις άλλες δύο Κοινότητες Αιτωλοακαρνανίας γιατί δεν τις γνωρίζω.
      Εγώ θέλω να σχολιάσω δύο περιπτώσεις και στην πρώτη περίπτωση θεωρώ υπόλογους όλους μας για την Τσαριτσάνη. Θεωρώ έγκλημα να μην  μπορούμε μία ολόκληρη κοινωνία και ένα ολόκληρο πολιτικό σύστημα, τουλάχιστον την Τσαριτσάνη, να την πείσουμε ότι πρέπει να είναι ένας Δήμος με την Ελασσόνα. Ας το πούμε Δήμο τάδε, δεν ξέρω τι θα τον πούμε. Είναι συνενωμένα.
Αυτοί οι άνθρωποι υιοθέτησαν μία ακραία λογική, δεν δέχονταν μηχανήματα για αποχιονισμούς, κατέθεσαν τα βιβλιάρια, δεν δέχονταν έκδοση πιστοποιητικών, έχουν δημιουργηθεί τεράστια προβλήματα με συντάξεις, ΟΓΑ και τα λοιπά και δεν μπορώ να καταλάβω γιατί δεν ακολουθήσαμε μία άλλη μέθοδο. Εμείς αυτό προτείνουμε όλα τα χρόνια. Μπορείτε να ρωτήσετε τρεις Υπουργούς με τους οποίους συνλειτούργησα ως Πρόεδρος της ΚΕΔΚΕ. Τους έλεγα, πριν μου πείτε ποια είναι η θέση μου για την Τσαριτσάνη, εγώ σας προτείνω διαδικασία δύο, τριών ημερών στην Τσαριτσάνη, να καθίσουμε και να πούμε στους ανθρώπους τι συμβαίνει και να προσπαθήσουμε να τους πείσουμε και να είμαστε όλοι μαζί. Όχι να πάμε να βγάλουμε κομματικό όφελος ή προσωπικό όφελος κάποιος από εμάς από μία τέτοια διαδικασία.
Παλιά η Ελασσόνα ήκμαζε. Πριν την έντονη ανάπτυξη της Λάρισας που τα μάζεψε όλα από την Θεσσαλία, η Ελασσόνα ήταν ένας τόπος που ήκμαζε. Έχει ιστορία και τα λοιπά. Την Τσαριτσάνη την θεωρούσαν χωριό. Αυτοί όμως οι δύο οικισμοί πολεοδομικά είναι στα όρια της συνένωσης. Είναι ενιαίο πολεοδομικό συγκρότημα παρά  270 μέτρα. Προφανώς υπάρχουν τέτοιου τύπου ζητήματα. Δεν καταλαβαίνετε ποιο είνα το υπόβαθρο αυτών των αντιδράσεων;
      Νομίζω πως αν το πολιτικό σύστημα της χώρας ήθελε να βγάλει απέξω την πολιτική σκοπιμότητα των εκάστοτε κυβερνώντων και αντιπολιτευομένων και πήγαινε και έκανε τρεις ανθρώπινες και πολιτισμένες διαδικασίες, εγώ πιστεύω ότι υπάρχουν περιθώρια ακόμα και για την Τσαριτσάνη. Το πιστεύω αυτό που σας λέω.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: (εκτός μικροφώνου)
Π. ΚΟΥΚΟΥΛΟΠΟΥΛΟΣ: Με τα Ανώγεια δεν είμαι αυθεντικός γνώστης, αλλά διαπίστωσα τα τελευταία πέντε -έξι χρόνια λόγω της πολλής κουβέντας για τον Καποδίστρια, ότι όλα τα ανέκδοτα που ήξερα εγώ ως Βορειοελλαδίτης για τους Πόντιους, γιατί εμείς ξέρουμε περισσότερα οι Μακεδόνες ανέκδοτα για τους Πόντιους από όσα κυκλοφορούν στην Αθήνα, τελικά είναι ανέκδοτα που προϋπήρχαν εδώ και πολλές δεκαετίες μεταξύ Ζονιανών και Ανωγειανών αν δεν το ξέρετε. Υπάρχει μία τέτοιου τύπου σχέση. Είναι κατανοητό το ζήτημα. Αν δει όμως κανείς την αφετηρία της αντίθεσης, νομίζω ότι μπορεί να προχωρήσει, να δρομολογήσει μία διαδικασία. Μια διαδικασία να το ξεπεράσει το πρόβλημα αυτό.
      Δηλαδή εμείς είδαμε με τα μάτια μας να δίνουν τα χέρια Ισραηλινοί με Παλαιστινίους αυτοδιοικητικούς και δεν μπορούν να δώσουν τα χέρια οι Ζονιανοί με τους Ανωγειανούς; Εγώ δεν το δέχομαι αυτό το πράγμα. Δεν μιλάω τώρα για την διάταξη. Μιλάω γενικότερα για το πώς προσεγγίζουμε στην Ελλάδα θέματα. Δεν δέχομαι ότι τέτοιου τύπου διαφορές, δεν υπάρχει τρόπος να λυθούν.
Απλά πρέπει να κοπιάσουμε και συνήθως αποφεύγουμε να κοπιάζουμε. Πώς είναι δυνατόν να μιλάμε σήμερα όλοι και ο κύριος Παυλόπουλος, για τον οποίο τόσα είπα σήμερα, αν του πείτε, λιγότεροι και ισχυροί Δήμοι λέει και αυτός. Πώς είναι δυνατόν να λέμε το ίδιο και τώρα και με τους προηγούμενους και να δρομολογούμε έμμεσα ή άμεσα άλλες διαδικασίες; Αυτό είναι το πραγματικό ερώτημα. Η ΚΕΔΚΕ δεν έχει κανένα συμφέρον με την έννοια την ετυμολογική συμφέρον, όποια και αν της δώσει κανείς. Να συμπεριφέρεται έτσι ή αλλιώς. Όπως υπάρχει η Κοινότητα τάδε με κατοίκους, θα υπάρχει και το Βραχάσι. Θα έχει ένα μέλος επιπλέον η Ένωση που λέγεται ΚΕΔΚΕ. Δεν αλλάζει κάτι στην δομή και στον  χάρτη της ΚΕΔΚΕ για να υπάρχει συμφέρον σε μέρος της ηγεσίας της ΚΕΔΚΕ ή στο όλο της ΚΕΔΚΕ και είναι υποχρεωμένη την επαύριο η ΚΕΔΚΕ να συμπεριφερθεί σε αυτές τις Κοινότητες της καινούργιες ως φυσικά της μέλη και να προστρέξει να τις βοηθήσει με το ελάχιστο κόστος λειτουργίας και οτιδήποτε άλλο για να σταθούν όρθιες και να μην καταρρεύσουν την επόμενη μέρα. Αυτή είναι μία άλλη πλευρά. Δεν μιλάμε για αυτό όμως.
ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Εσείς γιατί δεν προσπαθήσατε να βρεθούν λύσεις;
Π. ΚΟΥΚΟΥΛΟΠΟΥΛΟΣ: Λέτε να κάναμε λίγες προσπάθειες; Ξέρετε πόσες περιπτώσεις, σε πόσες περιπτώσεις έχουμε αμβλύνει τις αντιθέσεις; Στην Μίλατο το ’98 δεν ψήφισε κανείς και το 2002 ψήφισαν 280 στις Νομαρχιακές Εκλογές λόγω Ζουράρη και 140 στις Δημοτικές Εκλογές. Οι μισοί ακριβώς πείστηκαν και η Μίλατος σήμερα έχει Τοπικό Συμβούλιο, το οποίο είναι διακομματικό και το οποίο ομόφωνα βέβαια ζητά να παραμείνει στον Δήμο Νεάπολης.
      Εμένα η κοινή μου λογική λέει ότι αν η Μίλατος έμενε στον Δήμο Νεάπολης και σε τούτες εδώ  τις εκλογές που έρχονται τον Οκτώβρη, θα ψήφιζαν προφανώς 200 και στις άλλες εκλογές θα ψήφιζαν 300. Αυτό τι σημαίνει; Ότι τελικά δεν είναι τόσο υπέρτερα τα ζητήματα που οδηγούσαν σε αποχή τους κατοίκους. Αυτό λέει το δικό μου συμπέρασμα.
      Όπως το γεγονός ότι στο Παλαιοχώρι που λέμε, της Αρναίας, δέχτηκαν να ψηφίσουν. Το ’98 σε σχέση με το 2002, ήταν τεράστιος ο αριθμός των Κοινοτήτων που δεν είχαν πάρει μέρος στις εκλογές. Ήταν αποτέλεσμα συγκεκριμένης μας δραστηριοποίησης. Εγώ στην πρώτη δημοτική περίοδο ως Πρόεδρος της ΚΕΔΚΕ, είχα γυρίσει όλη την Ελλάδα και ήταν αφιερωμένες οι περιοδείες μας όλες αποκλειστικά στον Καποδίστρια. Κάποιοι συνάδελφοί σας που έκαναν παλιότερα αυτοδιοικητικό ρεπορτάζ, το ξέρουν πολύ καλά αυτό.
      Νομίζω πως ολοκληρώσαμε. Υπάρχουν άλλες ερωτήσεις; Δεν υπάρχουν. Ευχαριστώ πολύ.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου